Wymagania techniczne
Dostęp do systemu możliwy jest za pomocą komputera z dostępem do Internetu, przy użyciu przeglądarki internetowej wraz z tokenem sprzętowym lub tokenem mobilnym.
Minimalne wymagania, które powinny zostać spełnione to:
- komputer z systemem operacyjnym Windows 7
- przeglądarka internetowa Edge, Google Chrome 22, Mozilla Firefox 27 i nowsze wersje
- w przypadku korzystania z tokena mobilnego - smartfon lub tablet z systemem Android 4.2 lub nowszym, iPhone 5s lub nowszy, iPad z systemem iOS 8.0 lub nowszym
Bezpieczeństwo i korzystanie z systemu CA24 Biznes
Dla bezpiecznego korzystania z systemu CA24 Biznes niezbędne jest przestrzeganie podstawowych zasad bezpieczeństwa:
- dbałość użytkownika o poufność danych i urządzeń do logowania i autoryzacji
- każdorazowe sprawdzanie poprawności certyfikatu strony do logowania
- niereagowanie na wiadomości e-mail zachęcające do ujawnienia poufnych danych
- zachowanie szczególnej ostrożności w przypadku korzystania z systemu poza biurem
Bezpieczne korzystanie z usług bankowych przez Internet
- Na komputerze i urządzeniach mobilnych służących do przeprowadzania transakcji bankowych powinny być zainstalowane i uruchomione: aktualne oprogramowanie antywirusowe, osobista zapora internetowa (ang. personal firewall), oprogramowanie wykrywające złośliwe oprogramowanie, m.in. spyware, spam itp.
- Nie należy nikomu ujawniać lub udostępniać swoich danych i urządzeń do logowania i autoryzacji, ani w żadnej formie zapisywać swoich haseł.
- Zalecana jest okresowa zmiana PINu do tokena (np. co 30 dni).
- Dane niezbędne do uzyskania dostępu i korzystania z usług bankowych poprzez system (CA24 Biznes - identyfikator, kod aktywacyjny, hasło statyczne oraz wskazanie tokena) można podać wyłącznie na stronie logowania do systemu.
- Jedynym prawidłowym adresem systemu bankowości elektronicznej CA24 Biznes jest: ca24biznes.credit-agricole.pl.
- Połączenie podczas logowania do internetowego serwisu transakcyjnego, jak i całej sesji użytkownika, jest szyfrowane za pomocą 256-bitowego protokołu SSL zapewniającego poufność i integralność przesyłanych danych.
- Potwierdzeniem nawiązania bezpiecznego połączenia jest charakterystyczne dla danej przeglądarki oznaczenie - ikona kłódki na dole ekranu przeglądarki, w pasku stanu (lub pasku adresu).
- Kończąc pracę w systemie CA24 Biznes należy skorzystać z przycisku Wyloguj, a następnie zamknąć przeglądarkę.
- Należy zachować szczególną ostrożność w przypadku korzystania z usług bankowości internetowej poza biurem.
- Nigdy nie należy odpowiadać na wiadomości e-mail, których nadawcy proszą o ujawnienie czy zweryfikowanie danych osobowych lub przedsiębiorstwa oraz poufnych informacji, takich jak identyfikator i hasło konta internetowego, numer konta, numer PIN do karty płatniczej/kredytowej czy też sam numer karty. Credit Agricole nigdy nie wysyła tego typu wiadomości. Wiadomość taką należy zignorować, a fakt otrzymania wiadomości zgłosić do banku, kontaktując się ze swoim doradcą lub z Obsługą Klienta.
Obsługa Klienta nr. tel.:
71 799 71 49 (opłaty wg stawek operatora) - Zalecamy nie korzystać w trakcie sesji w systemie CA24 Biznes z innych stron www.
Zabezpieczenia systemu bankowości elektronicznej CA24 Biznes
- możliwość ustalenia indywidualnych profili uprawnień dla każdego użytkownika
- elastyczną konfigurację grup osób autoryzujących zlecenia
- szerokie możliwości nadania limitów na operacje finansowe
- ograniczenie dostępów poprzez walidację adresu IP
- monitoring nieaktywności klienta
- blokadę dostępu z chwilą zgłoszenia
- monitoring oprogramowania antymalware