Rodzinny Kapitał Opiekuńczy - wniosek, zasady
Składanie wniosków jest możliwe do 30 września 2024.
Od 1 października 2024 rusza nowy program Aktywny Rodzic, w ramach którego będzie można składać wnioski o dofinansowanie.
Od 25 stycznia w CA24 eBank, przyjmujemy wnioski o Rodzinny Kapitał Opiekuńczy (RKO).
- Rodzinny Kapitał Opiekuńczy (RKO) to nowy program rządowy, w którym możesz dostać w sumie do 12 000 zł na drugie i każde kolejne dziecko
- możesz dostawać po 500 zł przez 24 miesiące lub po 1 000 zł przez 12 miesięcy
- możesz dostać RKO, jeśli jesteś rodzicem dzieci w wieku od 12. do 35. miesiąca życia
- nie ma kryterium dochodowego
- jeśli złożysz wniosek po miesiącu, w którym dziecko ukończy 13. miesiąc , otrzymasz pomniejszony kapitał (o 500 zł za każdy miniony miesiąc od ukończenia przez dziecko 12. miesiąca)
- RKO możesz dostać na drugie i każde kolejne dziecko w rodzinie, dlatego we wniosku musisz wskazać pierwsze dziecko w rodzinie. Pierwszym dzieckiem w rodzinie jest najstarsze dziecko, bez względu na jego wiek
Sprawdź oferty dla rodziny:
Proces przyznania Rodzinnego Kapitału Opiekuńczego w 4 krokach
POTWIERDZENIE ODBIORU
dostaniesz Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO), na adres e-mail, który podałeś we wniosku
ANALIZA WNIOSKU I DECYZJA
ZUS rozpatrzy Twój wniosek
WYPŁATA RKO
po przyznaniu RKO, ZUS przekaże Ci środki na konto, które podałeś we wniosku
Zobacz jak złożyć wniosek
1. Przygotuj dane
2. Zaloguj się do CA24 eBank
3. Złóż wniosek
4. Zatwierdź i zakończ wniosek
5. Pobierz i zapisz kopię wniosku
6. Potwierdzenie przyjęcia wniosku
7. Decyzja i wypłata środków
Podczas składania wniosku pamiętaj o zasadach bezpieczeństwa. Możesz o nich przeczytać na naszej stronie internetowej w sekcji Bezpieczeństwo.
Przede wszystkim:
- nie udostępniaj danych poufnych osobom trzecim
- sprawdź, czy połączenie internetowe z bankiem jest bezpieczne (adres rozpoczyna się od https://)
- sprawdź, certyfikaty wystawiane dla stron
- nie otwieraj podejrzanych wiadomości, załączników i linków
- nie podawaj żadnych danych do transakcji kartą lub do logowania się do bankowości elektronicznej, m.in. numeru karty płatniczej, kodu bezpieczeństwa, daty ważności karty, PIN-u karty, telekodu, czy numeru seryjnego lub wskazania tokena
- Masz możliwość złożenia wniosku o świadczenie Rodzinny Kapitał Opiekuńczy w szybki i wygodny sposób, w naszym serwisie CA24 eBank. Wnioski o kapitał można składać wyłączne w formie elektronicznej.
- Wniosek, który złożysz w naszym serwisie możesz pobrać tylko od razu po jego wysłaniu - w ramach tej samej sesji logowania. Później musimy usunąć te informacje i Twój wniosek. Samo potwierdzenie wysłania wniosku będzie dostępne dla Ciebie w serwisie w sekcji Oferta i umowy > Inne sprawy.
- Nie sprawdzamy informacji ani załączników, które podajesz we wniosku.
- Po tym jak Twój wniosek trafia z naszego serwisu do ZUS, nie mamy o nim już żadnych informacji.
Czy Aktywny Rodzic przysługuje obywatelom Ukrainy?
Komu przysługują świadczenia z programu Aktywny Rodzic?
Czy mogę korzystać z kilku świadczeń jednocześnie? Np. ze świadczenia aktywnie w żłobku i Rodzina 800+?
Wcześniej dostawałam/em dofinansowanie żłobka. Czy muszę składać nowy wniosek do programu Aktywny Rodzic?
Wcześniej dostawałam/em dofinansowanie z RKO. Czy muszę składać nowy wniosek do programu Aktywny Rodzic?
Czy można dalej składać wnioski o dofinansowanie żłobka?
Czy można dalej składać wnioski do RKO?
Dlaczego nie mogę złożyć wniosku w programie Aktywny Rodzic przez CA24 eBank?
Reklamacje dotyczące wniosku o świadczenie Rodzinny Kapitał Opiekuńczy w zależności od ich przedmiotu możesz złożyć:
u nas - w banku Credit Agricole, jeżeli dotyczą:
- dostępu do naszego serwisu bankowości elektronicznej, w zakresie wypełniania i wysłania wniosku,
- funkcji w ramach tego serwisu,
- jakości w zakresie informacji o procesie składania wniosku.
do ZUS-u, jeżeli dotyczą:
- założeń kapitału,
- procesowania wniosku, poza serwisem banku,
- braku informacji o rozpatrzeniu wniosku,
- wysokości świadczenia,
- terminów realizacji kolejnych etapów pracy z wnioskiem,
- wypłaty świadczenia,
- terminu wypłaty świadczenia.
My - bank Credit Agricole przyjmujemy i rozpatrujemy reklamacje zgodnie z zasadami, które opisaliśmy na naszej stronie.