1. Przygotuj się
Będą potrzebne dane osobowe Twojej rodziny (m.in. imię, nazwisko, PESEL, stan cywilny). Niektóre dane, które są w naszym systemie - zaczytamy od razu we wniosku. Sprawdź, czy są aktualne.
2. Zaloguj się do CA24 eBank
Jesteśmy zobowiązani potwierdzić Twoją Tożsamość, jeśli konto było przez Ciebie założone zdalnie. Przyjdź do naszej dowolnej placówki z dokumentem tożsamości przed złożeniem wniosku w programie Rodzina 800+.
3. Wypełnij wniosek
Z górnego menu wybierz: Oferta i umowy > Inne sprawy > Rządowe programy dla Rodzin > Wniosek Rodzina 800+. Następnie wyraź zgodę na przekazanie Twoich danych do ZUS-u i wypełnij wniosek zgodnie z instrukcjami.
Zwróć szczególną uwagę na dane, które zaczytaliśmy do wniosku (w razie potrzeby możesz je zmienić):
- adres e-mail - na ten adres dostaniesz Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) z ZUS
- numer telefonu - najlepiej jeśli podasz numer telefonu komórkowego
- numer Twojego rachunku bankowego - ten, na który chcesz dostać świadczenie
4. Zatwierdź i zakończ wniosek
Zanim zatwierdzisz wniosek, upewnij się, że wszystkie informacje są poprawne. Po zatwierdzeniu przez Ciebie wniosku zostanie on przekierowany do ZUS.
5. Pobierz i zapisz kopię wniosku
Pobierz i zapisz na swoim bezpiecznym dysku kopię Twojego wniosku i potwierdzenie jego złożenia (UPO). To jedyny moment, kiedy możesz pobrać kopię wniosku przy składaniu go w CA24 eBank.
6. Potwierdzenie przyjęcia wniosku
Po tym jak Twój wniosek trafi do ZUS, dostaniesz Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO) lub Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia (UPP) na adres e-mail który podajesz we wniosku, który podałeś we wniosku. Wiadomość zostanie wysłana z adresu: [email protected]
Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) dostaniesz w ciągu 24 godzin od wypełnienia i wysłania wniosku. Jeśli nie dostaniesz e-maila z potwierdzeniem lub masz dodatkowe pytania skontaktuj się z ZUS pod numerem dedykowanej infolinii: + 22 290 55 00 (czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 - 15.00).
7. Decyzja i wypłata środków
Po pozytywnym rozpatrzeniu Twojego wniosku ZUS przekaże na Twoje konto pieniądze. Informacja o Twoim wniosku, który dotarł do ZUS, pojawi się PUE ZUS w ciągu 24 godzin od złożenia wniosku.
8. Statusy po wysłaniu wniosku
Pamiętaj, że po zalogowaniu do CA24 ebank możesz sprawdzić status swojego wniosku.
- Przetwarzany - oznacza, że trwa przesyłanie wniosku do ZUS
- Dostarczony - oznacza, że wniosek został przesłany do ZUS
- Błąd dostarczenia - oznacza, że wniosek nie został dostarczony do ZUS. W tej sytuacji wyślij go jeszcze raz