To szybki, bezpieczny i wygodny sposób płatności przy użyciu karty - wystarczy zbliżyć kartę do terminala, w razie potrzeby wprowadzić PIN i gotowe!
Jak to działa?
Twoja karta musi być wyposażona w technologię zbliżeniową - poszukaj na karcie znaku płatności zbliżeniowych;
terminal w sklepie lub np. w restauracji musi być wyposażony w czytnik zbliżeniowy - będzie oznaczony symbolem płatności zbliżeniowych;
sprzedawca wpisze na terminalu kwotę do zapłaty, a Ty potwierdzisz ją i zapłacisz przez zbliżenie swojej karty. Jeśli transakcja będzie zaakceptowana - na wyświetlaczu terminala pojawi się potwierdzenie i pieniądze będą pobrane z Twojego konta lub z rachunku karty kredytowej;
wszystkie płatności powyżej 100 zł wymagają potwierdzenia PIN-em; do niektórych płatności poniżej 100 zł także może być potrzebny PIN, jeśli tak - terminal wyświetli taki komunikat. Maksymalna kwota pojedynczej transakcji zbliżeniowej, przy której nie jest wymagane potwierdzenie PIN-em jest różna w zależności od kraju i waluty.
Bezpieczeństwo
możesz płacić zbliżeniowo kartą do 100 zł bez podawania PIN-u. To ułatwienie przy transakcjach o małej wartości, ale też zabezpieczenie przed ujawnieniem PIN-u osobom postronnym w sytuacji szybkich zakupów. Czasem, niektóre transakcje poniżej 100 zł też będą wymagać potwierdzenia PIN-em, terminal wyświetli komunikat - to zabezpieczenie, które wynika z dyrektywy PSD2;
nie oddawaj swojej karty do rąk sprzedawcy - Ty przyłóż ją do terminala;
przepływ danych między kartą, a terminalem jest szyfrowany. Praktycznie nie istnieje możliwość "przechwycenia" danych karty podczas płatności zbliżeniowej. Każda transakcja ma swój unikalny jednorazowy cyfrowy „podpis”, który służy do potwierdzania autentyczności transakcji i samej karty;
nie ma też możliwości dokonania przypadkowej płatności kartą. Czytnik kart zbliżeniowych w terminalu aktywuje się tylko na krótką chwilę, a odległość karty od czytnika musi być mniejsza niż 5 centymetrów;
terminal nie przyjmie transakcji, jeśli w jego zasięgu będą dwie lub więcej karty zbliżeniowe (np. karta zbliżeniowa i karta miejska). Czyli nie zapłacisz jednocześnie z rachunków dwóch kart. Jeśli nosisz swoje karty razem, podczas płatności wyjmij tę, którą chcesz zapłacić i zbliż ją do terminala.
Płatności zbliżeniowe telefonem i zegarkiem
Możesz dodać swoje karty do telefonu i korzystać z Google Pay lub Apple Pay lub do zegarka i korzystać z Garmin Pay.
Czy ta odpowiedź jest dla Ciebie pomocna?
Tak
Nie
Dziękujemy za informację. Cieszymy się, że mogliśmy Ci pomóc.
Jeśli odpowiedź nie spełnia Twoich oczekiwań, spróbuj znaleźć rozwiązanie przez wyszukiwarkę lub skontaktuj się z nami
Aktualnie nasz czat nie jest dostępny. Serdecznie przepraszamy za niedogodności.
Asia to wirtualna doradczyni
Przed rozpoczęciem czatu poprosi Cię o Twoje dane: imię, nazwisko, numer telefonu.
Możesz z nią porozmawiać o wszystkich produktach bankowych. Pamiętaj jednak, że czatbot nie ma dostępu do Twoich danych. Nie udzieli Ci szczegółowych informacji o Twoim rachunku lub wysokości raty kredytu.
Jest online codziennie 24h/7dni w tygodniu.
Asię wspierają nasi Doradcy
jeśli nie będzie potrafiła Ci odpowiedzieć, przekierujemy Cię do Doradców, którzy pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-20:00 oraz w weekendy w godzinach 10:00-18:00, w zależności od ich dostępności.
Administratorem danych osobowych w bankowym serwisie Czatbot jest Credit Agricole Bank Polska S.A. (Bank) z siedzibą we Wrocławiu, ul. Legnicka 48 bud. C-D, 54-202 Wrocław. Dane wprowadzane do Czatbota przetwarzamy w celu obsługi użytkownika oraz reklamacji związanych z funkcjonowaniem serwisu. Bank może przekazać dane Czatbota do zewnętrznych dostawców usług takich jak Google LLC w celu analizy treści rozmowy z Czatbotem oraz najlepszej identyfikacji intencji i potrzeb użytkownika, jeżeli gwarantują one przynajmniej taką ochronę danych, jaka obowiązuje w Unii Europejskiej. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania danych osobowych w Banku są dostępne pod adresem: https://www.credit-agricole.pl/rodo
Wideorozmowa z doradcą banku Credit Agricole
Aktualnie nasz czat nie jest dostępny. Serdecznie przepraszamy za niedogodności.
Doradca pomoże Ci dobrać najlepszą ofertę konta indywidualnego, karty lub kredytu gotówkowego
Jesteśmy do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku, od 12:00 do 18:00
Jeżeli chcesz wziąć kartę lub kredyt gotówkowy, doradca zapyta o Twoje dane osobowe potrzebne do przygotowania wniosku. Nie podawaj swoich danych do logowania i PIN-ów.
Rejestrujemy wideorozmowę. Jeśli nie chcesz nie rozpoczynaj połączenia.
Jesteśmy administratorem Twoich danych osobowych i przetwarzamy je dla celów przeprowadzenia wideorozmowy. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, poprawienia, usunięcia, ograniczenia przetwarzania danych, wniesienia sprzeciwu na przetwarzanie danych, przeniesienia danych osobowych, wycofania zgody na przetwarzanie danych, przy czym czynności wykonane przed wycofaniem tej zgody zachowają ważność oraz prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania danych znajdziesz na: www.credit-agricole.pl/RODO.
Wideorozmowa z doradcą banku Credit Agricole
Aktualnie nasz czat nie jest dostępny. Serdecznie przepraszamy za niedogodności.
Doradca pomoże Ci w wyborze najlepszego konta oraz innych produktów wspierających Twój biznes
Jesteśmy do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku, od 10:00 do 16:00
Doradca nie ma dostępu do Twoich danych, więc nie udzieli Ci informacji o Twoim koncie, kredycie lub oszczędnościach. Nie podawaj swoich danych do logowania i PIN-ów.
Rejestrujemy wideorozmowę. Jeśli nie chcesz nie rozpoczynaj połączenia.
Jesteśmy administratorem Twoich danych osobowych i przetwarzamy je dla celów przeprowadzenia wideorozmowy. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, poprawienia, usunięcia, ograniczenia przetwarzania danych, wniesienia sprzeciwu na przetwarzanie danych, przeniesienia danych osobowych, wycofania zgody na przetwarzanie danych, przy czym czynności wykonane przed wycofaniem tej zgody zachowają ważność oraz prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania danych znajdziesz na: www.credit-agricole.pl/RODO.
Aktualnie nie możemy połączyć Cię z naszym doradcą
Jesteśmy do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku, od 12:00 do 18:00
Z doradcą porozmawiasz o ofercie konta indywidualnego, kredytu gotówkowego i karty kredytowej. W trakcie rozmowy możesz także kupić te produkty bez wychodzenia z domu.
Aktualnie nie możemy połączyć Cię z naszym doradcą
Jesteśmy do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku, od 10:00 do 16:00
Doradca pomoże Ci dobrać najlepsze konto i inne produkty, które wspierają Twój biznes