Korzystanie z usług bankowych przez telefon

Bezpieczne korzystanie z usług bankowych przez telefon

  1. Nikomu nie wolno ujawniać swojego telekodu (hasła autoryzacyjnego) do Infolinii CA24 w Credit Agricole ani przechowywać go w postaci zapisanej w jakiejkolwiek formie.
  2. W przypadku rozmów z Infolinią, klienci nigdy nie zostaną poproszeni o ujawnienie całości telekodu, a tylko jego wybranych cyfr. Dotyczy to zarówno połączeń przychodzących, jak i wychodzących.
  3. Zwracamy uwagę, że rozmowę z pracownikami Infolinii CA24 warto zaplanować na czas, kiedy wokół nie będzie osób postronnych (niezalecana jest rozmowa np. w czasie jazdy komunikacją miejską lub podczas zakupów w centrum handlowym). W trakcie rozmowy z pracownikiem banku często wymagane jest np. udzielanie odpowiedzi na pytania weryfikacyjne, a te są poufne.
  4. W razie ujawnienia telekodu lub podejrzenia ujawnienia należy go jak najszybciej zmienić.
  5. Zalecamy okresową zmianę telekodu.

W mediach pojawiły się informacje o próbach wyłudzania poufnych danych od klientów banków podczas rozmów telefonicznych. Oszuści często podają się za pracowników banku, a ich celem jest pozyskanie informacji o loginie, haśle do bankowości internetowej, innych narzędzi autoryzacyjnych lub kart płatniczych.

Przypominamy, że nigdy nie prosimy klientów o podawanie tego rodzaju poufnych danych.

W trosce o bezpieczeństwo klientów i ich pieniędzy na rachunku, pracownicy banku mogą kontaktować się z klientami, żeby potwierdzić np. transakcje, zlecone przelewy, złożone reklamacje lub w przypadku kart płatniczych znalezionych przez osoby trzecie itp.

Żeby zapoznać się z listą numerów, z których realizowane są połączenia z banku do klienta, kliknij poniższy przycisk::

Sprawdź, z jakich numerów dzwonimy

Prosimy o dokładne sprawdzanie, czy połączenie pochodzi z jednego z wymienionych numerów.

Prowadzimy monitoring transakcji kartami płatniczymi. W przypadku podejrzenia, że transakcje nie zostały wykonane przez posiadacza karty, możemy podjąć decyzję o jej czasowej blokadzie. O blokadzie karty informujemy klienta SMS-em. Karta będzie zablokowana do momentu potwierdzenia przez klienta dokonanych transakcji. Nałożenie blokady i jej wycofanie jest bezpłatne. Numer kontaktowy do potwierdzenia transakcji: 71 799 71 93 (Koszt połączenia wg stawki Twojego Operatora).

W razie jakichkolwiek wątpliwości, w tym odebrania podejrzanego połączenia, należy skontaktować się z bankiem przez Infolinię CA24.

Oferta banku

Twoja opinia
 
OpiniaTwoja opinia